Aansluitgegevens DSO zelf beheren
Als overheidsinstantie of uitvoeringsorganisatie zoals een omgevingsdienst kunt u uw aansluitgegevens opvragen bij het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO).
Aansluitgegevens
U krijgt van het aansluitteam regelmatig de vraag wat de stand van zaken van de voorbereiding is. Het DSO houdt van elke overheidsinstantie de aansluitgegevens bij zoals aanbestedingen, gunningsdata, gecontracteerde leveranciers, geplande en gerealiseerde aansluitingen.
De voortgang over het aansluiten op het DSO staat in de Aansluitmonitor.
Gegevens oefenomgeving opvragen en inzien
Gegevens opvragen en inzien
U kunt uw aansluitgegevens inzien. Zo kunt u nagaan wat de status van uw aansluiting bij het DSO is. En of uw leverancier al een weeknummer voor het aansluiten op de oefenomgeving (pre-productieomgeving) heeft ingepland.
De contactpersoon van de aansluitende partij ontvangt de link naar het systeem om de aansluitgegevens te beheren. De link kan eventueel opnieuw worden opgevraagd via het Informatiepunt Leefomgeving.
Gegevens aanpassen en aanvullen
U kunt uw aansluitgegevens zelf digitaal beheren. Als de gegevens niet kloppen of ontbreken, kunt u die direct op de webpagina aanpassen. Uw contactpersoon ontvangt hiervan een melding via e-mail.
Gegevens oefenomgeving basis voor productieomgeving
Het aansluitteam gebruikt uw aansluitgegevens van de oefenomgeving (pre-productieomgeving) ook voor de productieomgeving. Bent u succesvol aangesloten op de oefenomgeving? Dan krijgt u automatisch een e-mail van het aansluitteam. Daarin staat een verzoek om te bevestigen dat u met dezelfde leverancier gaat aansluiten op de productieomgeving. Na uw bevestiging vraagt het aansluitteam uw leverancier om een aansluitdatum in te plannen.
Gaat u niet met dezelfde leverancier aansluiten op de productieomgeving? Dan kunt u dit ook doorgeven. Het aansluitteam neemt dan contact met u op.