Opgelost: Bedrijfsgegevens kunnen niet worden opgehaald in het Omgevingsloket
Update 9 december, 16.30 uur
De storing is opgelost. Bedrijfsgegevens worden weer correct opgehaald vanuit de NHR. Gebruikers van het Omgevingsloket hoeven deze gegevens niet meer handmatig in te vullen.
9 december, 15.30 uur
Er is momenteel een storing bij het Nationaal Handelsregister (NHR). Hierdoor kan het Omgevingsloket bedrijfsgegevens na het inloggen met eHerkenning niet ophalen. Gebruikers van het Omgevingsloket kunnen deze missende gegevens wel handmatig invullen. Hierdoor kunnen verzoeken wel nog worden ingediend. Het KVK-nummer is wel al ingevuld.
Bevoegde gezagen kunnen in in het XML-bestand van het verzoek zien dat de bedrijfsgegevens handmatig zijn ingevuld door de gebruiker. Dit probleem speelt op alle omgevingen.
Er wordt gewerkt aan een oplossing. Wij houden u op de hoogte via deze pagina. Excuses voor het ongemak.