Wegvakken-uitwisselbestand van het CIMLK
Het uitwisselbestand van de wegvakken en wegomgevingskenmerken van het CIMLK (Centraal Instrument Monitoring Luchtkwaliteit) bestaat uit 30 kolommen. De kolommen staan op een vaste volgorde en hebben een specifieke naam.
Wegen en omgevingskenmerken in het CIMLK
In het Centraal Instrument Monitoring Luchtkwaliteit (CIMLK) staan de wegen waarvan de wegbeheerder de luchtkwaliteit moet of wil weten. Dit zijn meestal de wegen met veel verkeer. De kenmerken van de weg en de omgeving zijn nodig voor het berekenen van de luchtkwaliteit. Die kenmerken zijn bijvoorbeeld de gemiddelde snelheid, afstand tot de bebouwing, hoogte van (geluid)schermen en de weghoogte.
Het uitwisselbestand wegvakken en omgevingskenmerken
In de tabel Wegvakken-uitwisselbestand van het CIMLK staan:
- kolomvolgnummer (de verplichte volgorde van de kolommen)
- kolomnamen, met tussen haakjes de verkorte naam voor de Shapefile
- omschrijving van de data die in de kolom staat en toegestane waarden
Meer informatie en de conversie van de uitwisselbestanden van de NSL-monitoringstool staan in de spreadsheet en het informatiemodel op de pagina Documentatie van het CIMLK.
Het CIMLK herkent het uitwisselbestand aan de naam van het bestand. De naam van het wegvakken-uitwisselbestand moet daarom beginnen met 'segment'.
Nr. | Kolomnaam (kolomnaam Shapefile) |
Omschrijving |
---|---|---|
A |
identificatie |
Unieke identificatie bestaande uit KVK-nummer, underscore en uniek object-nummer van het wegvak |
B | naamOverheid (naamoverhd) |
Naam van de eigenaar van het wegvak Het CIMLK vult dit in op basis van KVK-nummer |
C | typeOverheid (typeoverhd) |
Type overheid van de eigenaar van het wegvak Het CIMLK vult dit in op basis van KVK-nummer Mogelijke waarde: 'R', 'P', 'G' en 'W' |
D | straatnaam (straatnaam) |
De straatnaam zoals aangeduid in het Nationaal Wegenbestand (NWB) Moet waarde bevatten als wegnummer leeg is |
E | wegnummer (wegnummer) |
Het wegnummer zoals aangeduid in het Nationaal Wegenbestand (NWB) Moet waarde bevatten als straatnaam leeg is |
F | rekenmethode (rekenmeth) |
Geeft rekenmethode van het wegvak aan |
G | wegsoort (wegsoort) |
Geeft soort weg in perspectief van snelheid en doorstroming |
H | tunnelfactor (tunnelfact) |
Factor waarmee de emissies worden vermenigvuldigd om te corrigeren voor emissies uit tunnelmond Waarde wegvak zonder tunnel 1.00 |
I | hoogte (hoogte) |
Gemiddelde hoogte van het wegvak ten opzichte van het omliggende maaiveld (alleen van toepassing voor SRM-2) |
J | taludSoort (taludsoort) |
Soort talud van het wegvak zowel voor verdiepte als verhoogde ligging Mogelijke waarde: 'zvz', 'vz', 'sz', 'v' of 't' (alleen van toepassing voor SRM-2) |
K | overdrachtLinksSoort (overdrlsrt) |
Object dat invloed heeft op de verspreiding van de emissies (bijvoorbeeld geluidscherm) aan linkerkant van het wegvak gezien in de rijrichting Mogelijke waarde: leeg of 's' of 'w' (alleen van toepassing voor SRM-2) |
L | overdrachtLinksAfstand (overdrlafs) |
Afstand van het object tot de wegas |
M | overdrachtLinksHoogte (overdrlhgt) |
Hoogte van het object ten opzichte van de weg |
N | overdrachtRechtsSoort (overdrrsrt) |
Object dat invloed heeft op de verspreiding van de emissies (bijvoorbeeld geluidscherm) aan rechterkant van het wegvak gezien in de rijrichting Mogelijke waarde: leeg of 's' of 'w' (alleen van toepassing voor SRM-2) |
O | overdrachtRechtsAfstand (overdrrafs) |
Afstand van het object tot de wegas |
P | overdrachtRechtsHoogte (overdrrhgt) |
Hoogte van het object ten opzichte van de weg |
Q | maximumsnelheid (maxsnlhd) |
Maximumsnelheid op het wegvak In geval van dynamische snelheidslimiet de laagste maximumsnelheid |
R | maximumsnelheidDynamisch (maxdyn) |
In geval van dynamische snelheidslimiet de hoogste maximumsnelheid |
S | intensiteitLichtVerkeer (intlv) |
Gemiddeld aantal lichte voertuigen over alle dagen van de week. In geval van dynamische snelheidslimiet het aantal lichte voertuigen dat rijdt in de periode met de laagste snelheidslimiet |
T | intensiteitLichtVerkeerDynamisch (intlvdyn) |
Van toepassing op wegvakken met dynamische snelheidslimiet. |
U | intensiteitMiddelzwaarVerkeer (intmv) |
Intensiteit van het middelzwaar verkeer Gemiddeld aantal voertuigen over alle dagen van de week |
V | intensiteitZwaarVerkeer (intzv) |
Intensiteit van het zwaar verkeer Gemiddeld aantal voertuigen over alle dagen van de week |
W | intensiteitBusVerkeer (intbv) |
Intensiteit van het openbaar busverkeer |
X | stagnatiefactorLichtVerkeer (stagfactlv) |
Stagnatiefactor van het lichtverkeer Getal tussen 0.00 en 1.00 |
Y | stagnatiefactorMiddelzwaarVerkeer (stagfactmv) |
Stagnatiefactor van het middelzwaar verkeer Getal tussen 0.00 en 1.00 |
Z | stagnatiefactorZwaarVerkeer (stagfactzv) |
Stagnatiefactor van het zwaar verkeer Getal tussen 0.00 en 1.00 |
AA | stagnatiefactorBusVerkeer (stagfactbv) |
Stagnatiefactor van het openbaar busverkeer Getal tussen 0.00 en 1.00 (niet voor SRM-2 wegvakken, dan 0.00 invullen) |
AB | opmerking (opmerking) |
Eigen opmerkingen bij dit wegvak |
AC | tijdstipRegistratie (tijdreg) |
Tijdstip dat dit wegvak in het CIMLK is opgenomen |
AD | geometrie (geometrie) |
Geometrie van dit wegvak als linestring (multi-linestring is niet toegestaan) |