Opgelost: problemen met inloggen met Omgevingsloket-ID op oefenomgeving (pre-productieomgeving)
Na de release van 3 mei 2022 moet u twee-factor-authenticatie (2FA) gebruiken als u inlogt met het Omgevingsloket-ID. Dit werkte nog niet in alle gevallen. De problemen zijn op 9 mei 2022 opgelost.
Update 10 mei 2022, 9.45 uur
De problemen met de verificatiecode zijn op 9 mei opgelost. Ervaart u toch nog problemen met inloggen? Bijvoorbeeld omdat uw account is geblokkeerd? Neem dan contact op met het Informatiepunt Leefomgeving. Wij kunnen uw account dan herstellen.
4 mei 2022, 12.40
Na de release van 3 mei 2022 moet u twee-factor-authenticatie (2FA) gebruiken als u inlogt met het Omgevingsloket-ID. Dit is een extra beveiligingsstap, die u bijvoorbeeld ook gebruikt als u inlogt met de DigiD-app.
Hoe dit werkt, leest u op de pagina Inloggen in het Omgevingsloket.
Onderstaande punten werken nog niet goed. Er wordt aan gewerkt om dit vandaag op te lossen:
- Als u klikt op 'Verificatiecode aanvragen' in het scherm, krijgt u een melding dat er een code naar uw e-mailadres is verstuurd. Dit werkt nog niet.
- Als u de QR-code wegklikt, is het niet mogelijk om in te loggen.