Opgelost: Storing 'Geen verbinding met internet' bij het doorlopen van de Vergunningcheck of Aanvragen op alle omgevingen
Update 14 november 2025 - 09:40 uur
In de softwareupdate van het Omgevingsloket is er een definitieve oplossing op de productieomgeving gezet. De foutmelding "geen verbinding met internet" zal niet meer voorkomen als u de Vergunningcheck of het onderdeel Aanvragen doorloopt.
Update 11 november 2025 - 14:45 uur
De storing blijkt nog niet helemaal opgelost te zijn. De foutmelding "geen verbinding met internet" kan incidenteel nog steeds voorkomen. Onderstaande workaround kunt u blijven gebruiken. Er wordt gewerkt aan een permanente oplossing.
Update 3 november 2025 - 15:15 uur
De storing is opgelost. De foutmelding "geen verbinding met internet" zal niet meer verschijnen wanneer u de Vergunningcheck of de aanvraagmodule doorloopt.
Update 3 november 2025 - 13:30 uur
Er wordt nog steeds gewerkt aan een oplossing. Wanneer de oplossing beschikbaar is, zullen we een nieuwe update plaatsen. Tot die tijd kunt u de onderstaande workaround gebruiken.
Update 31 oktober 2025 - 10.40 uur
Er is een workaround beschikbaar.
Ga naar het Omgevingsloket en doorloop de stappen tot u bij de melding komt dat u geen internetverbinding heeft en doe het volgende:
- Selecteer in de url-balk met uw muis het woord 'session=' en de code van cijfers en getallen die hierachter staan
- Verwijder de geselecteerde session code en druk op enter
- U kunt nu verder in het Omgevingsloket
Er volgt een update wanneer er een definitieve oplossing is voor deze storing.
Update 31 oktober 2025 - 9.30 uur
De verstoring kan nog steeds voorkomen. Er is nog geen oplossing beschikbaar, hier wordt aan gewerkt. Excuses voor het ongemak.
30 oktober 2025 - 16.00 uur
Op dit moment kunt u bij het doorlopen van zowel de Vergunningcheck als de aanvraagmodule de melding "geen verbinding met internet" krijgen, terwijl u wel toegang heeft tot het internet. Het probleem doet zich voor in alle omgevingen. Er is op dit moment nog geen workaround bekend. Wel zien we dat het soms werkt om uw sessie te herstarten. Dat kunt u doen door in en uit te loggen in het Omgevingsloket.
Er wordt gewerkt aan een oplossing. Wij houden u op de hoogte via deze pagina. Morgen om 9:30 volgt een update. Excuses voor het ongemak.