Storingenarchief LAVS
Hier vindt u het overzicht van opgeloste storingen in het Landelijk Asbestvolgsysteem (LAVS). Actuele storingen vindt u op een andere pagina. Wilt u een nieuwe storing melden? Dat kan met het Vragenformulier LAVS voor storingen.
Vanaf dinsdag 1 april 2025 was er een e-mailstoring waardoor berichten vanuit het LAVS mogelijk niet of vertraagd aankwamen. De overige functionaliteiten van het LAVS waren wel beschikbaar en (start)meldingen zijn wel geregistreerd in het LAVS. De storing was op 3 april 2025 om 16.30 uur opgelost.
Vanaf 17 februari 2025 16.00 uur was er een storing met het koppelvlak en berichtenverkeer van het LAVS waardoor e-mailberichten niet altijd werden ontvangen. De storing was op 19 februari om 16.00 uur opgelost.
Op 20 december tussen 10.00 en 11.00 uur ondervonden gebruikers van het LAVS een storing aan het koppelvlak. Het LAVS was wel beschikbaar via de gebruikersinterface (GUI). Het probleem is inmiddels verholpen.
Vanwege een fout in een performancetest op de testomgeving zijn op 12 december onterechte e-mails verzonden vanuit het mailadres noreply-acc@asbestvolgsysteem.nl. De test is afgebroken en de verzending gestopt. U kunt deze mails als niet-verzonden beschouwen.
Op 26 oktober vanaf 16:00 uur tot 27 oktober, 08:15 uur was er een storing tussen de netwerken van Rijkswaterstaat met de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG). Hierdoor kon u in het LAVS problemen ervaren bij het aanmaken van een bezit. De overige functionaliteiten van het LAVS waren wel beschikbaar. De storing is opgelost.
Gebruikers van het LAVS ondervonden op 15 november problemen met het aanmaken van nieuwe projecten. Uit ons onderzoek bleek dat het probleem uitsluitend optrad bij projecten gekoppeld aan bezittingen met een particuliere gegevenseigenaar. De storing is op 18 november opgelost; na grondige tests functioneert het systeem nu zoals verwacht, het genoemde probleem doet zich niet langer voor.
Gebruikers van het LAVS ondervonden op 30 oktober een storing aan het koppelvlak Rijkswaterstaat. Inmiddels is het probleem verholpen en het koppelvlak met het LAVS weer beschikbaar.
Gebruikers van het LAVS ondervonden problemen met het inloggen. Uit onderzoek bleek dat dit probleem zich voordeed bij een van de eHerkenningleverancier. Inmiddels hebben zij het probleem verholpen en doen er zich geen problemen meer voor bij het inloggen met LAVS.
Door de storing kon u in het LAVS problemen ervaren bij het aanmaken van een bezit. De overige functionaliteiten van het LAVS waren wel beschikbaar. De storing is opgelost.
Gebruikers van het LAVS ondervonden op 23 november 2023 problemen met het inloggen in LAVS. Uit onderzoek bleek dat het probleem zich voordeed bij verschillende eHerkenningleveranciers. Inmiddels lijken de eHerkenningproblemen te zijn opgelost.