Storingenarchief LAVS
Hier vindt u het overzicht van opgeloste storingen in het Landelijk Asbestvolgsysteem (LAVS). Actuele storingen vindt u op een andere pagina. Wilt u een nieuwe storing melden? Dat kan met het Vragenformulier LAVS voor storingen.
Gebruikers van het LAVS ondervonden op 15 november problemen met het aanmaken van nieuwe projecten. Uit ons onderzoek bleek dat het probleem uitsluitend optrad bij projecten gekoppeld aan bezittingen met een particuliere gegevenseigenaar. De storing is op 18 november opgelost; na grondige tests functioneert het systeem nu zoals verwacht, het genoemde probleem doet zich niet langer voor.
Gebruikers van het LAVS ondervonden op 30 oktober een storing aan het koppelvlak Rijkswaterstaat. Inmiddels is het probleem verholpen en het koppelvlak met het LAVS weer beschikbaar.
Gebruikers van het LAVS ondervonden problemen met het inloggen. Uit onderzoek bleek dat dit probleem zich voordeed bij een van de eHerkenningleverancier. Inmiddels hebben zij het probleem verholpen en doen er zich geen problemen meer voor bij het inloggen met LAVS.
Door de storing kon u in het LAVS problemen ervaren bij het aanmaken van een bezit. De overige functionaliteiten van het LAVS waren wel beschikbaar. De storing is opgelost.
Gebruikers van het LAVS ondervonden op 23 november 2023 problemen met het inloggen in LAVS. Uit onderzoek bleek dat het probleem zich voordeed bij verschillende eHerkenningleveranciers. Inmiddels lijken de eHerkenningproblemen te zijn opgelost.
Op 26 juni vond er een storing plaats tussen de netwerken van Rijkswaterstaat met de verschillende Basisregistratiesystemen, waaronder de BAG. Hierdoor waren er problemen met onder andere het aanmaken van een bezit. De overige functionaliteiten van het LAVS waren wel beschikbaar.
Mocht u nog problemen ervaren, neem dan via het Vragenformulier LAVS contact op met onze helpdesk.