Storingenarchief LAVS
Hier vindt u het overzicht van opgeloste storingen in het Landelijk Asbestvolgsysteem (LAVS). Actuele storingen vindt u op een andere pagina. Wilt u een nieuwe storing melden? Dat kan met het Vragenformulier LAVS voor storingen.
Gebruikers van het LAVS ondervonden op 29 en 30 oktober problemen met het koppelvlak en LAVS. Inmiddels is de storing verholpen.
Op 29 juli was er tussen 10.00 en 11.30 uur een storing tussen de netwerken van Rijkswaterstaat en de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG).
Op 15 juli vond er een storing plaats tussen het LAVS en het datacentrum.
Op 14 juli vond er een korte storing plaats met het LAVS en het datacentrum.
Het probleem dat sommige gebruikers ondervonden met het LAVS-koppelvlak is opgelost.
Gebruikers van het LAVS ondervonden op 3 juni problemen met het koppelvlak en LAVS Inmiddels is de storing verholpen. Mocht u nog problemen ondervinden, neem dan contact op met de helpdesk LAVS.
Gebruikers van het LAVS ondervonden problemen met inloggen. Uit onderzoek bleek dat dit probleem zich voordeed bij enkele eHerkenningleveranciers. Inmiddels hebben zij het probleem verholpen en doen zich geen problemen meer voor bij het inloggen met eHerkenning in het LAVS.
Gebruikers van het LAVS ondervonden problemen met eHerkenning en het inloggen in LAVS. Uit onderzoek bleek dat het probleem zich voordeed bij verschillende eHerkenningleveranciers. Inmiddels hebben zij het probleem verholpen en doen er zich geen problemen voor bij het inloggen met LAVS.
Vanaf dinsdag 1 april 2025 was er een e-mailstoring waardoor berichten vanuit het LAVS mogelijk niet of vertraagd aankwamen. De overige functionaliteiten van het LAVS waren wel beschikbaar en (start)meldingen zijn wel geregistreerd in het LAVS. De storing was op 3 april 2025 om 16.30 uur opgelost.
Vanaf 17 februari 2025 16.00 uur was er een storing met het koppelvlak en berichtenverkeer van het LAVS waardoor e-mailberichten niet altijd werden ontvangen. De storing was op 19 februari om 16.00 uur opgelost.