Veelgestelde vragen over bronnen in het LAVS
Als u een bron invoert is de laatste stap klikken op de knop 'Bron opslaan'. De bron staat dan in het project en hoeft niet opnieuw worden ingevoerd als u wordt uitgelogd. Als u tijdens het invoeren van een bron wordt uitgelogd doordat u bijvoorbeeld een bepaalde tijd geen handeling heeft verricht of u sluit per ongeluk uw browser af, dan verliest u de niet opgeslagen gegevens.
Dit kan diverse oorzaken hebben. Controleer of alle velden bij de brondetails zijn ingevuld, ook de velden waar geen sterretje (*) voor staat. Het kan ook aan de browser liggen, die u gebruikt. Bepaalde browsers gebruiken de gegevens vanuit hun cachegeheugen. Wij raden u aan om het via een andere browser te proberen of om de cache uit te zetten, inclusief de instellingen bij de cookies. Werkt dit niet, neem dan contact op met de helpdesk via het vragenformulier.
Er kan alleen een verwijderopdracht aangemaakt worden als er bronnen met de status ‘Aanwezig’ in de ‘Locatiefoto’ staan. De ‘Locatiefoto’ wordt gevuld met bronnen uit geaccordeerde inventarisatieopdrachten. Deze inventarisatieopdrachten kunnen in het huidige project zitten of kunnen in andere projecten staan die op dezelfde locatie zijn gebaseerd.
Dat komt doordat de verwijderopdracht nog niet door u is afgerond of door uw opdrachtgever is geaccordeerd. De verwijderopdracht die betrekking heeft op de bronnen heeft nog de status 'Aangenomen'.