Veelgestelde vragen over inloggen en beheer in het LAVS
Om in het LAVS in te loggen is vanaf 1 juni 2021 een eHerkenningsmiddel met betrouwbaarheidsniveau 2 voldoende.
Gebruikt u het eHerkenningsmiddel ook voor een ander systeem, zoals het Omgevingsloket, dan heeft u een hoger beveiligingsniveau nodig.
Als beheerder van het LAVS kunt u een contactpersoon aanmaken door een medewerker/collega de rol 'contactpersoon' te geven. Voor een andere rol moet een medewerker/collega eerst in het LAVS inloggen met een eHerkenning-account. Dan kan de LAVS beheerder diegene in de lijst opzoeken en met de knop 'Edit' de gewenste rol geven.
Het is niet mogelijk om een gegevenseigenaar te laten veranderen door de helpdesk. Wel kan de helpdesk een fout adres door een BAG hickup aanpassen naar het goede adres.
Het is niet mogelijk om projecten te verwijderen uit het LAVS. U kunt wel één van de projecten archiveren. Trek hiervoor eerst alle openstaande opdrachten binnen het te archiveren project in. Daarna kunt u het project afsluiten en verdwijnt het uit uw projectoverzicht.
Alleen de projecteigenaar kan projecten afsluiten. De knop 'Project afsluiten' komt alleen naar voren als alle opdrachten de status 'Ingetrokken' of 'Geaccordeerd' hebben. Mocht de knop toch niet in beeld komen, dan kan de helpdesk dit voor u doen.
Bij het aanmaken van een bezit kunt u aangeven dat u handelt namens een ander bedrijf. Selecteer dat bedrijf via het uitklapscherm. Als dat bedrijf niet in het LAVS geregistreerd is, kunt u het bedrijf invoeren door te klikken op ‘Nieuw bedrijf invoeren’. Vul de bedrijfsgegevens in vanuit het Handelsregister. Een uitgebreide uitleg hierover vindt u bij 'invoer inventarisatie enkelvoudig adres' op de pagina Gebruikershandleiding LAVS.