Ga naar de inhoud
Direct naar
  • Contact
  • Stel uw vraag
Informatiepunt Leefomgeving
Zoeken in deze site
  1. Home ›
  2. Thema's ›
  3. Asbest ›
  4. LAVS ›
  5. Veelgestelde vragen ›
  6. Inloggen en beheer
  • Home
  • Actueel
  • Regelgeving
  • Thema's
  • Digitaal stelsel
  • Contact
  • Contact
  • Stel uw vraag

Veelgestelde vragen over inloggen en beheer in het LAVS

Welk betrouwbaarheidsniveau heb ik nodig om in het LAVS te kunnen werken?

Om in het LAVS in te loggen is vanaf 1 juni 2021 een eHerkenningsmiddel met betrouwbaarheidsniveau 2 voldoende.

Gebruikt u het eHerkenningsmiddel ook voor een ander systeem, zoals het Omgevingsloket, dan heeft u een hoger beveiligingsniveau nodig.

Waarom kan ik als LAVS beheerder binnen mijn bedrijf geen andere rol dan contactpersoon verstrekken aan een collega?

Als beheerder van het LAVS kunt u een contactpersoon aanmaken door een medewerker/collega de rol 'contactpersoon' te geven. Voor een andere rol moet een medewerker/collega eerst in het LAVS inloggen met een eHerkenning-account. Dan kan de LAVS beheerder diegene in de lijst opzoeken en met de knop 'Edit' de gewenste rol geven.

Kan de gegevenseigenaar in een later stadium aangepast worden?

Het is niet mogelijk om een gegevenseigenaar te laten veranderen door de helpdesk. Wel kan de helpdesk een fout adres door een BAG hickup aanpassen naar het goede adres.

Ik heb een project dubbel ingevoerd en wil dit verwijderen. Is dit mogelijk?

Het is niet mogelijk om projecten te verwijderen uit het LAVS. U kunt wel één van de projecten archiveren. Trek hiervoor eerst alle openstaande opdrachten binnen het te archiveren project in. Daarna kunt u het project afsluiten en verdwijnt het uit uw projectoverzicht.

Ik kan een project niet afsluiten. Er verschijnt geen knop om te kunnen archiveren.

Alleen de projecteigenaar kan projecten afsluiten. De knop 'Project afsluiten' komt alleen naar voren als alle opdrachten de status 'Ingetrokken' of 'Geaccordeerd' hebben. Mocht de knop toch niet in beeld komen, dan kan de helpdesk dit voor u doen.

Ik wil namens een ander bedrijf handelen. Hoe leg ik dit vast in het LAVS?

Bij het aanmaken van een bezit kunt u aangeven dat u handelt namens een ander bedrijf. Selecteer dat bedrijf via het uitklapscherm. Als dat bedrijf niet in het LAVS geregistreerd is, kunt u het bedrijf invoeren door te klikken op ‘Nieuw bedrijf invoeren’. Vul de bedrijfsgegevens in vanuit het Handelsregister. Een uitgebreide uitleg hierover vindt u bij 'invoer inventarisatie enkelvoudig adres' op de pagina Gebruikershandleiding LAVS.




Vraag het onze experts!

Heeft u beroepsmatig te maken met regelgeving over de leefomgeving, de Omgevingswet of het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO)? Hierover kunt u vragen stellen aan onze helpdesk. Wilt u als inwoner meer weten over deze onderwerpen? Neem dan contact op met uw gemeente.

Stel uw vraag

IPLO geeft informatie en beantwoordt vragen

Het Informatiepunt Leefomgeving (IPLO) is het kenniscentrum van de overheid dat uitleg geeft over de Omgevingswet, het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en de regelgeving voor de leefomgeving. Onze experts geven via de IPLO-website en de helpdesk antwoord op vragen. IPLO maakt deel uit van het interbestuurlijke programma Aan de slag met de Omgevingswet. Meer informatie vindt u op onze pagina Over IPLO.

Service

  • Over IPLO
  • Abonneren
  • Contact
  • Archief
  • Omgevingswet op LinkedIn

Over deze site

  • Verantwoording
  • Toegankelijkheid
  • Privacyverklaring
  • Cookies
  • Kwetsbaarheid melden
Rijksoverheid
UvW - Unie van Waterschappen
VNG - Vereniging van Nederlandse Gemeenten
Interprovinciaal overleg - IPO