Veelgestelde vragen over de invoer van complexen en adressen in het LAVS
Het eenvoudigste is om eerst een melding voor het hele complex te doen voor de gehele verwachte periode. Vervolgens maakt u een tussentijdse melding aan voor het enkele adres. Hoe u dat doet, kunt u lezen bij 'Een startmelding doen' op de pagina Gebruikshandleidingen LAVS.
Bepaalde huisnummers zijn niet BAG te valideren. Een oorzaak hiervan kan zijn dat dit huisnummer onder een ander hoofdhuisnummer valt. Zie het voorbeeld op onderstaande afbeelding. (Voor een duidelijkere weergave van het plaatje kunt u de afbeelding BAG hoofd en sub (png, 77 kB) downloaden.
Oplossing: U kunt bijvoorbeeld in het LAVS huisnummer 40 en 48 niet vinden. In dit geval maakt u het adres aan op huisnummer 42. Zie het voorbeeld op onderstaand plaatje.
Controleer of er een postcode en huisnummer is ingevoerd bij het complex onder adresseerbare eenheid en of deze BAG gevalideerd is. Als dit niet zo is, dan deze toevoegen. Dan kan de inventarisatie opdracht wel verstrekt worden.
Oplossing
Open het bezit en vul de postcode en huisnummer in (via plusknop onder adres). Zorg dat de BAG validatie aan staat. Klik op 'Opslaan'. Ga vervolgens naar het bestaande project. Het is nu wel mogelijk om de opdrachtstatus te wijzigen (via potlood in actieveld).
Controleer via de BAG-viewer of alle ingevoerde adressen op basis van de BAG-gegevens zijn ingevoerd. Als dit niet het geval is, dan moet u de adressen aanpassen. Als de adressen wel volgens de BAG zijn ingevoerd, kunt u deze valideren in het LAVS door het bezit te openen en te klikken op de knop 'Adrescontrole'. De inventarisatieopdracht wordt in dat geval wel verstrekt. De status verandert dan naar 'Verstrekt' of – als u zelf de projecteigenaar bent – 'Aangenomen'. Krijgt u na het klikken op de knop 'Adrescontrole' toch de melding 'Geen geldig adres'? Neem dan contact op met de helpdesk via het Vragenformulier, waarin u uw probleem omschrijft.