Veelgestelde vragen over opdrachtverstrekking in het LAVS
Check eerst op ascert.nl of het desbetreffende bedrijf een geldig certificaat heeft. Heeft het bedrijf geen geldig certificaat, dan is het bedrijf niet vindbaar in het LAVS. Als het bedrijf wel een geldig certificaat heeft, maar niet vindbaar is in het LAVS, dan moet het bedrijf nog geautoriseerd worden in het LAVS. Neem hiervoor contact op met de helpdesk.
Als een opdracht de status ‘Geïdentificeerd’ heeft dan:
- is er bij de opdrachtverstrekking geen contactpersoon geselecteerd.
Open de opdracht door middel van het ‘potloodje’. Vul de contactpersoon in. Het LAVS heeft even nodig om de contactpersonen te laden. - kan het zijn dat een bedrijf geen contactpersoon heeft aangemaakt. In dat geval moet de opdrachtgever inloggen in het LAVS en in het tabblad ‘Beheer’ en in subblad ‘Medewerkers’ de medewerker de rol van contactpersoon geven. Zie onderstaand figuur:
- kan het zijn dat het adres waar de opdracht over gaat is verplaatst uit het complex waaruit het project is aangemaakt. De oplossing is dat de gegevenseigenaar het adres weer terugplaatst in het complex via het tabblad 'Bezit'. Zodra het adres is toegevoegd verandert de status van de opdracht.