Veelgestelde vragen over het LAVS door toezichthouders
Om in te loggen in het LAVS heeft u een eHerkenningsmiddel nodig. Vervolgens kan de lokaal beheerder van uw organisatie uw account activeren en u de gewenste rollen toekennen.
Heeft uw organisatie nog niet de rol van toezichthouder? Dan kunt u hiervoor bij de helpdesk LAVS een verzoek indienen. Na verwerking van deze melding kunt u bij de gegevens.
De toegangsrechten tot projecten voor de rol toezichthouder worden verleend, zodra de inventarisatieopdracht verstrekt is. U kunt alle informatie, opdrachten en bijlagen inzien onder het tabblad 'Projecten'.
Nee. Vanaf 1 januari 2024 kunnen gebruikers van het LAVS de projectgegevens uit het LAVS vermelden in de sloopmelding in het nieuwe Omgevingsloket. De initiatiefnemer vult het LAVS project- en verwijderopdrachtnummer in en hoeft zo alleen nog een beperkt aantal gegevens toe te voegen. Aan de hand van het projectnummer kan de toezichthouder de bijbehorende gegevens in het LAVS raadplegen.