Opgeloste bekende problemen (known issues)
Hier vindt u per onderdeel het overzicht van de opgeloste problemen (known issues) in het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) en het Omgevingsloket.
Op deze pagina
Voor deze onderdelen zijn er op dit moment opgeloste problemen:
- Omgevingsloket
- Toepasbare regels aanleveren
- Samenwerkfunctionaliteit
- Vergunningaanvragen en meldingen ontvangen
- Omgevingsdocumenten publiceren
Een overzicht van de opgeloste problemen in 2022 en 2021 vindt u op de pagina Opgeloste bekende problemen (known issues) 2022 en eerder.
Omgevingsloket
In het Omgevingsloket kunnen initiatiefnemers en betrokkenen snel zien wat er mag in de fysieke leefomgeving. U vindt hier de opgeloste bekende problemen die te maken hebben met de Vergunningcheck, het doen van een aanvraag en Regels op de kaart.
Probleem | Omschrijving/Toelichting | Oplossing | Datum opgelost |
---|---|---|---|
Foutmelding: de doorgegeven vragenlijst is niet consistent |
Bij het indienen van een aanvraag kunt u een foutmelding krijgen: 'Uw onderstaand verzoek is niet ingediend doordat niet alle antwoorden juist zijn. Controleer uw antwoorden en bijlagen. Ga hiervoor naar uw opgeslagen project in ‘Mijn Omgevingsloket’. Deze foutmelding kan meerdere oorzaken hebben. |
Dit is opgelost. | September 2024 |
Melding: Vragenlijst bijwerken. Een moment geduld alstublieft. |
Tijdens het invoeren van antwoorden wordt de pagina vaak ververst. Tijdens een verversing kan er niets worden ingevoerd en wordt het typen onderbroken. |
Er is een aantal aanpassingen gedaan. Dit is nu opgelost. |
September 2024 |
Foutmelding bij indienen aanvraag |
Bij het gebruik van ketenmachtiging kon bij het indienen van een aanvraag of melding de volgende foutmelding voorkomen: 'Er ging iets mis. Uw onderstaand verzoek is niet ingediend. U kunt uw verzoek later opnieuw indienen. Ga hiervoor naar uw opgeslagen projecten in ‘Mijn Omgevingsloket’. |
Dit is nu opgelost, de foutmelding komt niet meer voor. Er was al een workaround om de aanvraag toch in te dienen:
|
24 juli 2024 |
Inloggen |
eHerkenning: niet alle profielgegevens worden vooringevuld. |
Opgelost. Als e-mail en telefoonnummer in profiel wordt ingevuld, worden deze gegevens vooringevuld bij de contactgegevens. |
24 juli 2024 |
Vergunningcheck, afbeeldingen |
In het Omgevingsloket worden afbeeldingen gebruikt om vragen te verduidelijken. Sinds 12 juni 2024 ontbreken deze afbeeldingen in de Vergunningcheck en Aanvragen. |
Dit is opgelost, de afbeeldingen zijn weer zichtbaar. |
13 juni 2024 |
Vergunningcheck |
De tegels van de meest gekozen Vergunningchecks waren niet zichtbaar op de homepage van het Omgevingsloket. Dit omdat gebruik ervan een foutmelding kon veroorzaken. |
Dit is opgelost. De tegels zijn weer teruggeplaatst. |
17 mei 2024 |
Aanvragen, foutmelding bij indienen |
In sommige gevallen kon een aanvraag met meerdere verzoeken (zowel een melding als een informatieplicht) niet tegelijk verzonden worden. De melding 'bezig met verzenden' komt in beeld, maar het verzenden lukte niet voor alle verzoeken. |
Dit is opgelost. Als workaround kon een initiatiefnemer de verzoeken apart verzenden. |
14 mei 2024 |
Aanvragen, Foutmelding: de doorgegeven vragenlijst is niet consistent |
Bij het indienen van een aanvraag of aanvulling kunnen initiatiefnemers een foutmelding krijgen: 'Uw onderstaand verzoek is niet ingediend doordat niet alle antwoorden juist zijn. Controleer uw antwoorden en bijlagen. Ga hiervoor naar uw opgeslagen project in ‘Mijn Omgevingsloket’. Deze foutmelding kan meerdere oorzaken hebben. |
Deze foutmelding is opgelost. Initiatiefnemers die de foutmelding kregen, kunnen het verzoek opnieuw indienen in Mijn Omgevingsloket. Wijzig voor indienen iets in de aanvraag, bijvoorbeeld een antwoord op een vraag. Als onder de foutmelding bij details/fouten staat: 'Ontbrekend antwoord voor document', is de workaround om de bijlagen te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Als bovenstaande niet werkt, is het soms mogelijk om toch de aanvraag in te dienen door deze opnieuw aan te maken in een nieuw project en daarna in te dienen. |
6 mei 2024 |
Aanvragen: foutmelding bij aanvulling indienen |
Bij het indienen van een aanvulling kon de volgende foutmelding komen: Foutmelding: 'Er ging iets mis. Uw onderstaand verzoek is niet ingediend. U kunt uw verzoek later opnieuw indienen. Ga hiervoor naar uw opgeslagen projecten in 'Mijn Omgevingsloket'. |
Dit is opgelost. | Mei 2024 |
Aanvragen: Mijn Omgevingsloket |
Bij het ophalen van een project in Mijn Omgevingsloket kon de volgende foutmelding voorkomen: 'Wij kunnen de vragenlijst niet bijwerken. Excuses voor het ongemak. Er zijn validatiemeldingen geconstateerd. Fouten: Het antwoord "Ja" mag alleen 'true' of 'false' zijn.' Dit kwam voor bij 'Activiteit die betrekking heeft op een gemeentelijk monument - Aanvraag vergunning (Gemeente)'. |
Dit is opgelost. | April 2024 |
Aanvragen, pdf downloaden van een verzoek in Aanvragen of Mijn Omgevingsloket kan een foutmelding geven. |
In het onderdeel Aanvragen bij stap 7 'Verzoeken samenstellen en indienen', kunnen initiatiefnemers een verzoek indienen. Hier kunnen zij het verzoek ook downloaden. Sinds 5 maart 2024 kunnen initiatiefnemers een foutmelding krijgen bij het downloaden van de pdf: 'U kunt geen pdf downloaden van uw verzoek. Excuses voor het ongemak.' |
Dit is opgelost. | 8 maart 2024 |
Aanvragen: toevoegen initiatiefnemer |
De gemachtigde kan bij het toevoegen van een initiatiefnemer een fout maken. En bijvoorbeeld het e-mailadres niet juist invullen. De gemachtigde kan de initiatiefnemer dan verwijderen (in het overzicht deelnemers aan het project). Maar het is niet mogelijk om daarna opnieuw een initiatiefnemer aan te wijzen. Bij het opnieuw toevoegen van een machtiging volgt een foutmelding: |
Dit is opgelost. | Maart 2024 |
Aanvragen: datum invullen |
Kalender werkt niet in alle gevallen. Er zijn vragen waarbij een initiatiefnemer een datum moet selecteren. Bij enkele vragen kan een initiatiefnemer nu alleen de maand en het jaar selecteren, geen dag. |
Dit is opgelost. | Maart 2024 |
Vergunningcheck: link naar wetten.nl |
In de conclusie van de Vergunningcheck kan een link staan naar wetten.nl. Bijvoorbeeld in de tekst: 'U heeft waarschijnlijk geen vergunning nodig voor deze activiteit. U moet zich wel houden aan de technische bouwvoorschriften voor deze activiteit. Deze vindt u in het Besluit bouwwerken leefomgeving |
De link werkt zodra het besluit ook daadwerkelijk op wetten.nl staat. Vanaf dat moment werkt de link goed. | Januari 2024 |
Regels op de kaart: link naar overheid.nl |
De link in Regels op de kaart naar de regeling op overheid.nl, en 'Bekijk officiële publicatie' werkt niet. |
De link in omgevingsdocumenten die verwijst naar overheid.nl voor achterliggende besluiten onder kenmerken gaan niet naar de decentrale regeling in het portaal: http://lokaleregel-geving.overheid.nl. Dit is in januari 2024 opgelost. |
Januari 2024 |
Aanvragen |
De vragengroepen in het Omgevingsloket hebben een andere volgorde. Na de software update (release) van 14 november 2023 deed zich een fout voor op de oefenomgeving (pre-productieomgeving). De volgorde waarin u de vragengroepen ziet, was veranderd. |
Dit is opgelost. De volgorde ziet er weer als volgt uit: eerst de vragen van Rijk, daarna van de provincie, vervolgens de vragen van de gemeente en het waterschap. | December 2023 |
Vergunningcheck |
Bij antwoorden op meerkeuzevragen werd de toelichting bij het antwoord niet getoond. Een voorbeeld hiervan is de vraaggroep Dakkapel of Dakopbouw (vragen van de gemeente). Bij de vraag 'Wat gaat u plaatsen? hebben de 2 antwoorden (dakkapel, dakopbouw) geen toelichting meer. Bij ja/nee antwoorden gaat het wel goed. In de pdf van de Vergunningcheck staat de toelichting nog wel. |
Dit is opgelost. De toelichting wordt weer getoond. | December 2023 |
Regels op de kaart |
De maximaal toegestane bouwhoogte, goothoogte en bouwdiepte ontbrak op Regels op de kaart. Het gaat om de waardes zoals deze nu wel zichtbaar zijn op ruimtelijke plannen onder het kopje ‘Plekinfo’. |
Dit is opgelost, de waardes zijn weer zichtbaar. | December 2023 |
Aanvragen, toevoegen documenten in stap 5 |
Bij het toevoegen van meerdere, zeer kleine documenten, is het mogelijk dat niet alle documenten worden geüpload. |
Dit is opgelost. | December 2023 |
Inloggen |
Inloggen met een Omgevingsloket-ID werkt met twee-factor-authenticatie. Naast inloggegevens heeft u nu ook een authenticatie-app nodig. |
Om in te loggen met een Omgevingsloket-ID heeft u een authenticatie-app op uw smartphone nodig voor de twee-factor-authenticatie. U moet eenmalig een QR-code scannen om uw authenticatie-app te koppelen met uw Omgevingsloket-ID. Lees meer informatie over Omgevingsloket-ID aanvragen en inloggen |
Dit werkt zoals bedoeld. |
Inloggen |
Bij het aanvragen van een Omgevingsloket-ID moet u een bijlage toevoegen waaruit blijkt dat u in het buitenland woont. |
Op de productie-omgeving moeten initiatiefnemers inloggen met eHerkenning, DigiD of eIDAS. Alleen niet-ingezetenen zonder eIDAS kunnen een Omgevingsloket-ID aanvragen. In de periode voor de Omgevingswet in werking treedt, kunt u ook als overheid inloggen met een Omgevingsloket-ID. |
Dit werkt zoals bedoeld. Op de productieomgeving moeten niet-ingezetenen een document toevoegen. Overheden kunnen op de productie-omgeving geen Omgevingsloket-ID aanvragen. |
Vergunningcheck: werkzaamheid 'mest op of in de bodem brengen', bedrijfstak kiezen |
Bij de werkzaamheid 'mest op of in de bodem brengen' vraagt het loket om een bedrijfstak. Er was slechts 1 keuze: 'grasland scheuren of vernietigen' |
Dit is opgelost. | 2e helft 2023 |
Aanvraag of aanvulling indienen |
Bij het indienen van een aanvraag kon u een foutmelding krijgen: Uw onderstaand verzoek is niet ingediend doordat niet alle antwoorden juist zijn. Controleer uw antwoorden en bijlagen. Ga hiervoor naar uw opgeslagen project in 'Mijn Omgevingsloket'. De oorzaak is dat het antwoord op de eerste participatievraag 'Heeft u contact gehad met anderen over uw plannen?' in stap 7. verzoeken indienen - overzicht niet wordt 'meegenomen' bij het indienen van de aanvraag of een aanvulling op een aanvraag. |
Dit is opgelost | November 2023 |
Regels op de kaart, bekijken omgevingsdocumenten |
Het laden van een document in Regels op de kaart kon lang duren bij een groot omgevingsdocument. Het kon voorkomen dat een onderdeel van het omgevingsdocument (bijvoorbeeld het tabblad 'Regels') niet geladen werd, of vastliep. |
Dit is opgelost. Het bekijken van een (groot) omgevingsdocument gaat nu sneller. | November 2023 |
Aanvragen, e-mail naar gemachtigde | Als u als gemachtigde wordt toegevoegd krijgt u daarvan een email met activatiecode. Als in de projectnaam een teken voorkomt, bijvoorbeeld een komma, wordt dit in de e-mail ''%2C". | Dit is opgelost. De e-mail naar gemachtigde bevat geen vreemde tekens meer | Oktober 2023 |
Aanvragen, datum kiezen | Er zijn vragen waarbij initiatiefnemers een datum moet selecteren. Nu moeten zij dat handmatig intypen (dd-mm-jjjj). Er staat wel een icoontje van een kalender, maar die doet het nog niet. | Dit is opgelost. Het kalendericoon werkt. | Maart 2023 |
Toepasbare regels aanleveren
Als overheidsorganisatie vertaalt u uw juridische regels naar toepasbare regels voor het Omgevingsloket. De Registratie toepasbare regels (RTR) is de centrale voorziening voor toepasbare regels in het Omgevingsloket.
Probleem | Omschrijving | Oplossing | Datum opgelost |
---|---|---|---|
Vergunningcheck: uitkomst is niet duidelijk bij activiteiten toonbaar en verfijnbaar |
Een activiteit kan ingesteld zijn als toonbaar en verfijnbaar. Als een activiteit verfijnbaar is, kunnen ook subactiviteiten worden geselecteerd. Een voorbeeld hiervan is de activiteit 'Beperkingengebiedactiviteit met betrekking tot een waterstaatswerk in beheer bij het waterschap'. Deze activiteit kent veel subactiviteiten en is ingesteld als toonbaar en verfijnbaar. U kunt de Vergunningcheck doen voor meerdere subactiviteiten, zoals de werkzaamheid 'steiger aanleggen'. |
Vanaf december 2023 verwerkt het Omgevingsloket de instelling van deze parameter niet meer. In het Omgevingsloket is het dan alsof deze parameter is ingesteld als ‘niet waar’. Ook als u deze instelling wel gebruikt. Initiatiefnemers kunnen dan geen subactiviteiten meer selecteren bij een activiteit. Hier is voor gekozen, omdat deze instelling voor verwarring kan zorgen bij initiatiefnemers. |
December 2023 |
Toepasbare regels aanleveren |
Bij het aanleveren van toepasbare regels via de dienst 'toepasbare regels aanleveren', verscheen soms de volgende foutmelding: "Omgevingsdocumenten-Opvragen call failed for request nl.imow-ws<nr>.gebiedengroep.<id>". Opnieuw aanbieden zorgt voor een juiste verwerking. |
Dit is opgelost, de foutmelding verschijnt niet meer. |
November 2023 |
Vergunningcheck: uitkomst |
Een meerkeuzevraag in de Vergunningcheck kan leiden tot meerdere conclusies. Deze toont de uitkomst van de Vergunningcheck nu niet. |
In de toepasbare regels voor de Vergunningcheck kunt u een meerkeuzelijst met meerdere antwoorden gebruiken. Bijvoorbeeld: goederen opslaan en/of overslaan. Als beide het geval is (zowel goederen opslaan als overslaan) kan de combinatie van antwoorden tot gevolg hebben dat er meerdere conclusies van toepassing zijn. Bijvoorbeeld zowel een vergunningplicht als informatieplicht bij dezelfde activiteit. Dit werkte niet goed. Er komt in dat geval maar 1 conclusie, in plaats van meerdere conclusies. |
Dit is opgelost. |
Samenwerkfunctionaliteit
Als overheid kunt u de Samenwerkfunctionaliteit gebruiken als u samenwerkt voor de Omgevingswet.
Probleem | Omschrijving | Oplossing | Datum oplossing |
---|---|---|---|
Foutmelding bij openen documenten of het ophalen van een verzoek | Bij het openen van documenten in de Samenwerkfunctionaliteit kan de volgende foutmelding komen: 'Kan dit bestand niet openen. Er is iets fout gegaan'. Ook kan er bij het starten van een samenwerking een foutmelding komen bij het ophalen van een verzoeknummer. | Dit is opgelost. | September 2024 |
Het webportaal van de Samenwerkfunctionaliteit toont niet het juiste aantal actieverzoeken. | In het webportaal van de Samenwerkfunctionaliteit staat in het overzicht van samenwerkingen een tab 'actieverzoeken', met daaronder een aantal. Sinds 24 juli 2024 staat hier het totaal aantal actieverzoeken in plaats van het aantal openstaande verzoeken. Het is dus niet duidelijk wat het aantal openstaande actieverzoeken is. | Dit is opgelost. | September 2024 |
Niet alle samenwerkingen zijn zichtbaar. | In de Samenwerkfunctionaliteit zijn alleen de eerste 100 samenwerkingen zichtbaar. Oudere samenwerkingen worden niet getoond. | Dit is opgelost. | Mei 2024 |
Foutmelding bij het uploaden van documenten. | Bij het uploaden van documenten in een samenwerking kunt u een foutmelding krijgen. Dat is de foutmelding: 'Er zijn interne problemen met het verwerken van een bestand.' Dit kan voorkomen zowel op het webportaal als via de API. | Dit is opgelost. | Januari 2024 |
Wijzigen titel of contactpersoon via de SWF-API. | Het wijzigen van de titel of contactpersoon van een lopende samenwerking via de SWF, werkt nu weer. | Titel of contactpersoon in een samenwerking kan weer gewijzigd worden. | Juli 2023 |
Foutmelding bij inloggen in het webportaal. | Een aantal organisaties kreeg een foutmelding na het inloggen in het webportaal van de Samenwerkfunctionaliteit. De foutmelding kwam vooral voor bij overige overheidsorganisaties, zoals een GGD of veiligheidsregio. Na het openen van een samenwerking in het overzicht volgt de foutmelding: ‘Er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw. Gaat het probleem niet weg? Kom dan later terug. Excuses voor het ongemak.’ |
Organisaties kunnen het webportaal weer gebruiken. |
Juli 2023 |
Foutmelding bij het openen van bijlages. | Bij samenwerkingen, aangemaakt voor 13 februari 2023, kunt u een foutmelding krijgen bij het openen van een bijlage. U krijgt de foutmelding 'Er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw. Gaat het probleem niet weg? Kom dan later terug. Excuses voor het ongemak'. U krijgt deze foutmelding zowel in uw lokale software als u met de API werkt, als in het webportaal van de Samenwerkfunctionaliteit. |
Dit wordt niet opgelost voor samenwerkingen die voor 13 februari 2023 zijn aangemaakt. De bijlagen zijn niet opgeslagen, de bestandsnamen wel. Wij adviseren u de samenwerking opnieuw aan te maken. Workaround: Het is wel mogelijk om bijlages te openen, als u deze documenten zelf toevoegt aan de samenwerking. |
Dit is opgelost voor nieuwe samenwerkingen, aangemaakt vanaf 13 februari 2023. |
Vergunningaanvragen en meldingen ontvangen
Hier vindt u problemen die te maken hebben met het ontvangen van verzoeken (aanvragen en meldingen). De Standaard aanvragen en meldingen (STAM) en het bijbehorende informatiemodel (IMAM) helpen bij het afleveren van een vergunningaanvraag of melding bij overheden.
Probleem | Omschrijving | Oplossing | Datum oplossing |
---|---|---|---|
Verzoeken ontvangen |
Door een fout vulde het DSO in bepaalde situaties de adresgegevens van een andere vestiging in dan waarmee de initiatiefnemer was ingelogd. Om dit op te lossen op korte termijn werden de gegevens van de vestiging daarom niet gebruikt en werd het adres van de organisatie ingevuld. De initiatiefnemer kon indien gewenst het vooraf ingevulde adres van de organisatie wijzigen naar dat van de vestiging. Een vestigingsnummer werd niet meegestuurd in het verzoek-XML. |
Dit is opgelost. Het vestigingsnummer wordt weer meegestuurd met het verzoek-XML. Voorwaarde is wel dat het vestigingsnummer opgenomen is in het eHerkenningaccount. |
24 juli 2024 |
Verzoeken ontvangen: Publiceerbare pdf ontbreekt |
Rond 22 maart 2024 is niet in alle gevallen een pdf aangemaakt bij een ingediend verzoek. Hierdoor ontbreekt soms een pdf. |
De oorzaak is bekend. De pdf kan niet alsnog worden aangemaakt. Een workaround is contact zoeken met de initiatiefnemer en vragen om een aanvulling te doen zonder iets aan te passen. Dan komt de publiceerbare pdf mee met de aanvulling. |
april 2024 |
Verzoeken ontvangen: publiceerbare pdf ontbreekt soms |
Het HAL-object is een soort samenvatting van het verzoek met de verzoek.xml, pdf-bestand en bijlagen, dat uw softwareleverancier ophaalt. In dit HAL-object ontbreekt de link naar het pdf-bestand soms. Hierdoor kon het voorkomen dat het zaaksysteem alleen het XML-bestand ophaalt en niet het bijbehorende pdf-bestand. Dit komt doordat het DSO het pdf-bestand nog aan het verwerken is en de verzoeknotificatie te vroeg wordt verstuurd. |
Dit is opgelost. |
maart 2024 |
Verzoeken ontvangen |
XML-verzoekberichten vanuit het Omgevingsloket kwamen niet in alle gevallen goed door in de VTH-applicatie. |
Dit is opgelost. |
december 2023 |
Verzoeken ontvangen: publiceerbare pdf |
Als een initiatiefnemer een verzoek indient ontvangt een overheid een publiceerbare pdf. De antwoorden op de vragen van de bouwactiviteit (technisch) stonden ingesteld op niet publiceerbaar. Daarom werden de antwoorden op de vragen weergegeven als 'geen openbare informatie' in de publiceerbare pdf. Deze antwoorden moeten wel zichtbaar zijn in de publiceerbare pdf. |
Dit is opgelost. In de publiceerbare pdf worden de antwoorden op de vragen van de bouwactiviteit (technisch) niet meer weergegeven als ‘geen openbare informatie’. De antwoorden zijn weer zichtbaar. |
november 2023 |
Aanvragen: pdf ingediend verzoek |
In enkele gevallen verscheen er een foutmelding bij het bekijken van een ingediend verzoek. Dit kon voorkomen als bij locatie is gekozen voor ‘Teken een gebied op de kaart’. U kreeg een melding dat de pdf wordt gemaakt, maar na enkele minuten volgde de foutmelding: “U kunt geen pdf downloaden van uw verzoek. Excuses voor het ongemak. Wij kunnen uw getekend gebied niet ophalen. Excuses voor het ongemak. Niet gevonden. De afbeelding van de locatie kan niet gemaakt worden.” Ook de notificaties van dit verzoek zijn niet verstuurd. |
Dit is opgelost voor pdf's van nieuwe verzoeken. Voor pdf's van ingediende verzoeken waarbij u deze foutmelding heeft gekregen wordt dit niet opgelost.
Als deze fout zich voordoet bij een nieuw ingediend verzoek, meld dit dan bij de helpdesk. |
2023 |
Omgevingsdocumenten publiceren
Om omgevingsdocumenten te valideren en publiceren zijn er informatiemodellen voor overheidspublicaties ontwikkeld. Zoals de Standaard voor officiële publicaties (STOP) en de bijbehorende toepassingsprofielen (TPOD). Als overheid publiceert u omgevingsdocumenten via de Landelijke voorziening bekendmaken en beschikbaar stellen (LVBB).
Ozon zorgt ervoor dat informatie uit omgevingsdocumenten doorzoekbaar is in het Omgevingsloket.
Probleem | Omschrijving | Oplossing | Datum oplossing |
---|---|---|---|
Omgevings-documenten publiceren op de pre-productie-omgeving |
De url op de pre-productieomgeving is aangepast van eto.officielebekendmakingen.nl naar preprod.officielebekend-makingen.nl. De url-resolver (https://identifier-eto.overheid.nl/) houdt nog geen rekening met deze wijziging in de zoekservice. Hierdoor worden gebruikers naar de oude website verwezen. Er volgt een '404: Pagina niet gevonden' foutmelding. |
Dit is opgelost. In alle gevallen werkt de link naar preprod.-officielebekendmakingen.nl. nu goed. |
23 juli 2024 |
Publiceren omgevingsdocumenten |
Wanneer een bevoegd gezag een omgevingsdocument heeft gepubliceerd, staat het document in de wachtrij tot de bekendmakingsdatum. Als de bekendmakingsdatum nog niet is bereikt, kan een bevoegd gezag beslissen het document nog af te breken. Dit werkte niet goed. |
Deze foutmelding is opgelost. |
4 juli 2024 |
Publiceren omgevingsdocumenten |
Bij het publiceren van omgevingsdocumenten kunt u een foutmelding BHKV9999 krijgen. Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor de foutmelding BHKV9999. |
Deze foutmelding is opgelost. |
Maart 2024 |
Foutmelding bij publiceren |
Bij het publiceren van omgevingsdocumenten kon een foutmelding komen. Dit is de melding "Het functionele bericht ontbreekt of kan niet gelezen worden", LVBB0003. |
Deze melding kon voorkomen als het bestand niet goed werd opgeslagen in de informatiesystemen. Dit is opgelost. |
December 2023 |
Tijdelijk regelingdeel |
Het muteren middels het mutatiescenario: intrekken&vervangen werkte niet als er tijdelijkRegelingDelen zijn ingesteld op de regeling die ingetrokken en vervangen wordt. |
Dit is opgelost. |
November 2023 |
Pdf van een omgevingsdocument |
Omgevingsdocumenten zoals de vaststelling van een omgevingsverordening worden officieel bekendgemaakt voordat ze in werking kunnen treden. De tekst van het besluit wordt als webpagina gepubliceerd, en als authentieke pdf. Op de webpagina kan door de gebruiker doorgeklikt worden naar de GIO's (geografisch informatie object) maar vanuit de pdf kan dit niet. |
Dit werkt zoals bedoeld, zie voor meer uitleg: Handleiding voor het navigeren naar GIO’s op de kaart vanuit de |
Maart 2023 |
ETRS89 formaat |
Werken met RD formaat is mogelijk, werken met ETRS89 formaat was nog niet mogelijk in de keten |
Dit is opgelost, ETRS89 formaat is mogelijk |
Maart 2023 |